Huszonegy

Egyperces krimi 21.

Szigetszentmiklós, 2013. 

Sarkadi Tiborra saját háza előtt talált rá este tíz körül egy járókelő. A férfi hanyatt fekve feküdt a földön, arcán zúzódásnyomok látszódtak, de halálát valószínűleg a magasított útpadka okozta, amelyre ráeshetett. Budai megszívta a cigarettáját és az alacsony orvosra nézett. Hirtelen kíváncsi lett. Hányadik alkalommal állhattak már így ketten egy holttest mellett?
- Dulakodás közben megcsúszott és a koponyája a betonnak csapódott. A többi külsérelmi nyom verekedéstől származik, de egyik sem halálos. – mondta a doki unott hangon és elkezdte összeszedni az eszközeit. – A kezében van egy darab papír.

A papír egy újságkivágás volt, mely egy tizenöt évvel ezelőtti fegyveres rablásról szólt. A támadók egy ékszerboltot raboltak ki, de közben megsebesítették az egyik alkalmazottat, aki belehalt a sérüléseibe.
- Csak annyit mondott, hogy egy régi ismerősével találkozik a kocsmában. – Sarkadi felesége a kertes ház udvarán ült egy kerti székben. Budai nem tudta nem észrevenni, hogy egy száraz zsebkendővel törülgeti az arcát.
- Gyakran járt a férje kocsmába?
- Nem volt valami túl jó a házasságunk mostanában, felügyelő.
- Hol volt tegnap este?
- Egy barátnőmmel voltam moziban Pesten. Kilencre értem haza.
A kocsma nehéz levegője megülte Budai tüdejét, de az alezredes élvezte, ahogy füst átjárja a testét. Az idejét sem tudta már, hogy mikor volt nem rendőrként egy ilyen helyen.
- Sarkadi Tibi? – a kopasz, tokás pultos kelletlenül válaszolt, miután tüntetően közelről is megnézte a rendőrigazolványt. – Idejárt az utóbbi hónapokban szinte mindennap. Nem ivott sokat, inkább kártyáztak hátul a fiúkkal.
- Mit játszottak?
- Huszonegyeztek. – a csapos résnyire húzta a szemét. – Maguk között. Az még nem illegális.
- Tudtommal Tibor egy régi ismerősével találkozott itt.
- Hát, itt biztosan nem volt semmilyen régi ismerős. Tibi jó kedvű volt, mert rengeteg pénzt nyert a Szász Petitől meg az apósától.
- Az apósa is itt lakik?
- Tavaly jött haza Angliából az öreg. A nyugdíjas éveit a lánya mellett akarta tölteni, de szerintem már megbánta. Az egy kiállhatatlan nőszemély. Amellett, hogy féltékeny a Tibire, a pénzt azért szereti. Szerintem egy kanál vízben meg tudna fojtani bárkit néhány ezer forintért.
- Mennyit nyert Tibor tegnap? – kérdezte Budai és hagyta, hogy az imént elhangzottak bizonytalan gondolatot ébresszenek benne.
- Majdnem százezret. Eléggé elvadultak a dolgok. Gondoltam is magamban, mikor a Szász nem sokkal Tibi után távozott, hogy vigyázni kellene vele. Elég bosszúálló típus.blackjack2.jpgSzász Péter kis termetű, sötét bőrű ember volt vékony karokkal. Arcában gonoszul villogtak a szemei.
- Mit akar? – kérdezte és egy üvegből pálinkát töltött magának. Budai körbenézett a rossz állapotban lévő házban. Ennek volt száz ezer forintja?
- Meséljen a tegnapi kártyapartiról.
- Nincs mit mondanom. Sokat vesztettem. Sarkadinak mocskos nagy szerencséje volt én meg sokat ittam az öreggel és nem figyeltünk oda.
- Tibor apósára gondol?
- Annyira berúgott az öreg, hogy egyszer még Tibit is Attilának szólította. Neki mondjuk, meg se kottyan ennyi pénz. Jól keresett kinn és most nem szégyelli élvezni.
- Mit csinált, miután vége lett a játéknak? – kérdezte Budai és Steinhardt jutott eszébe. Vajon el kellene mondani Szásznak, hogy nem találtak pénzt a halott Sarkadinál? Úgy döntött, megtartja magának ezt az információt.
- Mit csináltam volna? Hazavánszorogtam és folytattam az ivást.
Kerekes József magas, szikár férfi volt. Arcára mély barázdákat véstek az évek, de egyenes háttal állva várta meg, míg Budai leül a frissen felújított ház földszintjén.
- Tehát meghalt a Tibi. – mondta egyszerűen és beharapta az ajkát. – Mit mondhatnék? Talán, így lesz jó minden Adélnek is.
- Hallottam, hogy nem éltek túl jól.
- Ne vicceljen már, felügyelő. – az idős férfi ajka vonallá keményedett. – Ez egy halálraítélt házasság volt az elejétől, de a lányom szerelmes volt. Mikor Tibi úszómester volt, Adél kijárt miatta a strandra, mikor konditermet nyitott, a kiscsaj megtanult bokszolni.
- Aztán mi történt?
- Ami szokott. Túl sok idő telt el és a dolgok megváltoztak. Adél féltékeny lett, Tibi pedig egyre inkább elzüllött. Ha itt lettem volna az esküvőn, talán beleszólhattam volna, de nem tudtam eljönni.
Budai az osztályvezetői irodában cigarettázott. Lábait feltette az asztalra és megpróbálta kiüríteni az agyát.
- Főnök! – a zselés hajú, fiatal nyomozó nézett be az ajtón. – Tudta, hogy Sarkadi Tibor testvére ellen elfogatóparancs van kiadva emberölés miatt? Még mindig él a körözés. Lehet, hogy meglátogatta a testvérét és balul sültek el a dolgok.
Hát persze.